Promowanie działalności gastronomicznej – proste i praktyczne wskazówki

Promowanie lokalu gastronomicznego to jedno z działań, których w dzisiejszym świecie nie można sobie odpuścić. Wszystko jednak zależy od wizji, którą chcemy przekazać swoim odbiorcą. Budowanie tożsamości i wizerunku danej marki zaczyna się już na etapie jej projektowania. Dziś żadna działalność nie otwiera się bez przygotowania chociażby najmniejszego biznesplanu. W nim zawarte są najważniejsze kwestie, które są niezmiernie istotne w tym, aby zamierzony cel został osiągnięty.

Jednak takie plany to nie wszystko. Warto jest określić fakt, jaką restauracją, knajpą, czy kawiarnią chcemy być. W tym zawarte jest bardzo wiele elementów: klimat, nastrój, wystrój, obsługa, rodzaj komunikacji. Jeśli ten zarys zostanie osiągnięty, zaczyna się promocja restauracji. Najważniejsze jest to, aby być szczerym wobec swoich odbiorców.

Reklama czegoś, co nie daje konkretnych efektów jest nieskuteczna. Lokal gastronomiczny powinien być takim, do którego chce się wracać. W jaki sposób zachęcić ludzi do skorzystania właśnie z naszych usług? Oto kilka najważniejszych porad:

  • Najważniejsze jest określenie grupy docelowej do której chcemy trafiać. Ważne jest, aby była ona mocno skonkretyzowana. Od tego zależą późniejsze działania, np.forma komunikacji. Zależnie od rodzaju grupy, kreuje się różne komunikaty, w innej formie i na innych kanałach. Przykładowo dla osób młodych i aktywnych idealnym źródłem reklamy będzie funpage na facebooku i spójny wizerunek, idący w parze z istniejącym klimatem i stylem;
  • Goście muszą przyzwyczaić się do naszego lokalu i oferowanych usług. Dobrze jest stworzyć długoterminowy plan promocji, który będzie powtarzany cyklicznie. Przykładem takich działań jest zniżka w dane dni tygodnia, czy promowanie nowej propozycji obiadowej.

.

Wyposażenie kawiarni i baru http://kancelaria-libero.pl/ www.inwestorinfo.pl